علت اصلی آلودگی هوا چیست؟-راهبرد معاصر
ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی هشدار سازمان هواشناسی در مورد تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور قاتل مأمور پلیس حکم قصاص گرفت؛ مردی که شهید حسینیان را با خودرو زیر گرفت ادارات و دانشگاه‌های قزوین پنجشنبه تعطیل است اختلال خط ۳ متروی تهران به دلیل نقص فنی  فردا ادارات البرز تعطیل و دانشگاه‌ها غیرحضوری است تصاویر آخرالزمانی از وضعیت قرمز آلودگی هوا در تهران + عکس استانداری تهران تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را برای روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه اعلام کرد حال زن آمریکایی با کلیه خوک خوب است اعلام زمان ورود سامانه جدید بارشی به ایران | این استان‌ها منتظر آغاز بارش‌های زمستانی باشند فراهم شدن امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت دی ماه آموزش و پرورش شرور مسلح شمیران دستگیر شد پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران

علت اصلی آلودگی هوا چیست؟

به گفته مدیر توسعه کسب و کار فناوری نانو نبود نظارت در معاینه فنی خودرو ها علت اصلی آلودگی هوا است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 03
کد خبر: ۱۰۴۳۶۵

به گزارش راهبرد معاصر حمید اسدی مدیر توسعه کسب و کار فناوری نانو مدیر توسعه کسب و کار فناوری نانو در صنعت خودرو با اشاره به آلودگی هوا در کلان شهر‌ها اظهار کرد: بحث آلودگی هوا در کلان شهر‌ها به خصوص در تهران یک عامل ندارد و ترکیبی از چند عامل است که یک نا بسامانی را به همراه دارد. باتوجه به بررسی‌های دستگاه‌های زیر ربط، عواملی که در آلودگی هوا نقش دارند به چند بخش می‌توان تقسیم کرد.

او افزود: بخش اولی که در آلودگی هوا نقش دارد خودرو‌های سنگین مثل اتوبوس، کامیون بوده و بخش دوم پالایشگاه‌ها و کارخانه‌هایی که در اطراف تهران و بعضا در داخل تهران هستند. بخش دیگری که در آلودگی هوا دخیل هستند آشپز خانه‌ها و رستوران‌هایی است که در سطح شهر فعالیت می‌کنند. در محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا قوانینی است که به خوبی به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود.

اسدی ادامه داد: نگاه به محیط زیست و نگاه به مبحث آلودگی هوا یک نگاه صرفا فانتزی است که در آن قوانینی وجود دارد که در زمان اجرای این قوانین به دلایل مختلف یا نادیده گرفته و یا دور زده می‌شود. در بخشی از متن این قانون آمده که اگر یک شرکت یا کارخانه و واحد صنعتی هوا را خارج از استاندارد آلوده کند در بخش اول باید با آن برخورد شود و در بخش دوم کارخانه تعطیل شود.

او با اشاره به بخش دیگری که باعث آلوده شدن هوا هستند گفت: بخش دوم که در آلودگی هوا نقش دارد واحد‌های صنعتی و کارخانه‌ها و رستوران‌هایی هستند که در بازرسی‌هایی که انجام می‌شود هیچ مکانیزمی از جمله فیلتر‌های که برای کاهش آلودگی هوا استفاده می‌شود ندارند و تقریبا هیچ رستورانی در تهران برای کاهش آلودگی هوا از فیلتر در دودکش‌های خود استفاده نکرده اند.

مدیر توسعه کسب و کار فناوری نانو درباره معاینه فنی خودرو‌ها اظهار کرد: در معاینه فنی خودرو‌ها یک سری از آلاینده‌ها چک می‌شود که بعضی از خودرو‌ها به روش‌های مختلف این معاینه فنی را دور می‌زنند و یا انجام نمی‌دهند. بسیاری از خودرو‌ها زمانی که شروع می‌کنند به کار کردن، در سیستم فنی آن‌ها قطعه‌ای به نام کاتالیست تعبیه شده که هوای دارای آلایندگی در موتور را گرفته و به سطح استاندارد می‎‌رساند و در خروج گاز از خودرو این آلاینده‌ها وجود ندارد.

اسدی ادامه داد: بسیاری از خودرو‌هایی که در سطح شهر تردد دارند یا کاتالیست ندارند یا مدت‌ها است کاتالیست آن‌ها لاز کار افتاده است. باتوجه به اینکه کاتالیست یک قطعه گران قیمتی است، اما در کاهش آلاینده‌ها بسیار کمک کننده است و حتی روی قیمت آن نیز هیچ نظارت وکنترلی وجود ندارد. بسیاری از وسایل نقلیه از داشتن کاتالیست بی نیاز هستند مثل اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و حتی موتور سیکلت‌ها نیز قطعه کاتالیست را ندارند./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار